تصويرسازي با گواش


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید تنها وبلاگ آموزشي اصول تصويرسازي براي هنرجويان گرافيك و تصويرساز اميدوارم مورد استفاده هنرجويان جوان قرارگرفته باشد. ليلا رخشي قاضياني بابيش از بيست سال سابقه هنري در هنرها تجسمي وفعاليت در زمينه گرافيك ، نقاشي ، عكاسي ، تصويرسازي شركت در جشنواره و برپايي نمايشگاه انفرادي و گروهي دررشت ، اراك ، تهران






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
122

آمار مطالب

:: کل مطالب : 110
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 3
:: بازدید ماه : 15
:: بازدید سال : 86
:: بازدید کلی : 5804

RSS

Powered By
loxblog.Com

اصول تصويرسازي

تصويرسازي با گواش
پنج شنبه 23 ارديبهشت 1395 ساعت 15:10 | بازدید : 899 | نوشته ‌شده به دست ليلارخشي قاضياني | ( نظرات )

اين ماده جزء رنگ هايي است كه حلال آن آب مي باشد و در واقع نوعي آبرنگ غليظ است كه در تركيب آن صمغ عربي با خاصيت چسبندگي بيش تري به كار رفته است . غلظت گواش بيشتر به خاطر افزودني هايي مانند رنگدانه سفيد مي باشد . گواش را مي توان به دو روش آبرنگ نما و پوششي كار كرد . در شيوه اول ( آبرنگ نما ) ميزان غلظت رنگ بوسيله آب كاهش مي يابد و همانند آبرنگ ، از آن جهت در تصوير سازي استفاده مي شود و تنها تفاوت آن با آبرنگ ، ميزان بيشتر كدري و مات شدن رنگ است . با كم و زياد كردن غلظت رنگ مي توان از شيوه ي آبرنگ نما به شيوه پوششي رسيد و از تلفيق اين دو شيوه به روش هاي جديد دست يافت . شفافيت گواش برخلاف آبرنگ به انعكاس نور از كاغذ بستگي ندارد و به وسيله ي اضافه نمودن رنگدانه هاي سفيد خالص ، در خشندگي لازم در اثر بوجود مي آيد و چون داراي قدرت پوشش رنگ است مي توان آن را برسطح كاغذ هاي رنگي نيز به كار برد و يا رنگ هاي زيرين را به راحتي با رنگ جديد و غلظت بيشتر ، پوشش داد . در شيوه پوششي استفاده از مقوا ياكاغذ با ضخامت بيش تر مناسب تر است و براي پرهيز از موج دار شدن كاغذ بهتر است ابتدا كاغذ را از سطح پشت كاملا خيس كنيم و سپس روي كلاف چوبي و يا شاسي بوسيله ي پونز يا نوار چسب محكم كنيم . لازم به ذكر است كه پس از پايان كار تا خشك شدن كامل رنگ ، مقوا (كاغذ ) را روي كلاف چوبي (شاسي ) جدا نكنيد .

اغلب از گواش سفيد براي مشخص و برجسته كردن قسمت هاي روشن تصوير نقاشي استفاده مي شود . رنگ گواش حالت شيري و گچ مانندي دارد ، زود خشك مي شود و اگر از آن به صورت لايه لايه روي هم استفاده شود ، كاملا ترد و شكننده است . به نظر مي رسد به عنوان يكي از ابزارهاي تصويرگري كتاب كاملا متداول است .

               

      تكنيك گواش آبرنگ نما اثر ليلا رخشي قاضياني 

                

   تكنيك گواش پوششي اثر ليلا رخشي قاضياني



144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: